Search This Blog

Wednesday, February 3, 2010

Did we try our best?

难道说,那样子,拿到第二名,就是最好的我们了吗?就算在大家眼中,我们不是最好,那么在我们自己眼中呢?我们是最好的?

我们不是最好的,我觉得。

记得在开始之前,我的心情简直想哭,最后一年了,可是我却不觉得大家有那么想赢。我们很早到了学校,然后热身、检查徽章、名牌……之后做大的就大概说了一下我们的期望,之类的……再后来,当我们已经要开始了的时候,整支队伍,一点心也没有。

我很尽量在维持,很尽量,真的。请相信我。

可是之后,为什么呢,连我都开始害怕。在大队里,我好像早就不复存在。是和队员们太熟络了吗?还是他们完全没有把我放在眼里?我知道,可能他们厌倦了我们喊来喊去,动不动就生气,动不动就激动,所以,我用我最好的口气,希望他们能听进去。

就只是小小的一个请求:站在原地不动而已。为什么就那么难遵守?而我,就只是队员们没有听我的命令而已,我为什么难过得说话哽咽?大口呼吸,大口呼吸……

从那一刻开始,我就彻底失去信心。对于这场比赛,输或赢,不再重要。并不是我觉得大方,并不是在我眼中他们是最好的,是因为彻底,失望~我已经无力去追寻。

"Try me best~"
I told myself before the competition... Yes, i had tried my best 2 cheer u all up..
After all, that was what i could do 4 u all...

3 comments:

Han said...

I actually am not proud of our results today...I know my command was not loud enough as my timing was not right............But at least, I have this chance to march with the form 5 one last time be4 retire....

The juniors mayb not hav heart as much as us, some of them mayb be very selfish..but there is still the ones wif heart...

Is it not fair for them that you excluded them? Tsen Mung Khie, I am so happy that we get to march together in a competion one last time eith all of u...so are u not happy?

Once again, I wan to say LAI SMILE!!!! =D...

Karen said...

现在已经不会去在乎那么多了,我试过、努力过、开心过、哭过,过程比较重要。

Han said...

Mm^^....good to hear it...the future is waiting.....