Search This Blog

Saturday, February 13, 2010

第73封post : 情人节前夕, 寂寞&愧疚の蔓延

2月13日-----情人节前夕,除夕夜,星期六。

对我来说,有那么点不同。

今天和两位老婆大人去“改改”(逛街)了。遇到了好多好多好多的人。被得知的是,身边不是很熟悉的朋友都有对象了。当知道的时候,就有种“呼——”的感觉,(松了一口气)好像放下了什么一样。

我有罪,而且我觉得自己的罪不小。

可是,我没有办法弥补什么,不是我的错,可是我有罪。啊~你们肯定看得一头雾水吧?总之,就是有种被释放的感觉,至少,他们都过得很好。

那么,他们过得很好,那么,扇子呢?我过得好吗?

进入Berlian,得到第11名,拿到PKP,参加众多比赛,负责各种繁忙事物……说实在的,我挺满足这样的生活。只是觉得总是少了什么。不过还好,功课够多,课外活动够忙,我才会慢慢忽略这样的需要。

需要?是奢侈品吧?

我不喜欢那样愧疚的感觉,也害怕失去的感觉。所以选择装不知,装傻,装笨,是最好的。因为我愧疚,在情人节前夕,由衷地说声:“对不起——”

但是,那样我就寂寞了……

第73封post,居然这么地悲情。让感情渲染,让回忆弥漫,让寂寞重来,让愧疚扩散,让爱充斥,让文字迂回,让痛苦流浪,让眼泪飞溅,让笑容埋葬,让……

如果我再“让”下去的话,读者会痛扁我一顿吧?哈哈!

让新年快乐,让情人节快乐!!!^^

锁定在73之间……

6 comments:

ryan said...

happy valentine's day....xD

Karen said...

你妹妹被欺负了……

Han said...

Feeling lonely? hehe....look around...u are not alone for this valentine's days...actually, after reading this post...I felt a little angry....but as u said...I don understand u...but I assure u...u also don knw the true me...haha...happy valentine's day^^

Anonymous said...

I like the Jay Chow song......hehe

Anonymous said...

don't pretend

I can feel that u was sad(until u want cry), u just write down all u sad memoir.

u no need to "让新年快乐,让情人节快乐"
u need to let yourself happy first.

u feel lonely,because u heaven understand the true life. Life is beautiful and nice, just because u still finding it.

no need feel guilt, life is like that, u no need to blame anyone(include u). u just see in front(future).
God give u tragedy because god wanted to construct u future(life).

LIVE must happy maybe u cannot believe it. Is ok.



X

Karen said...

不断追寻,就算没有力气,也只是为了不让自己有一个后悔的机会。