Search This Blog

Tuesday, March 2, 2010

他和她VI

“我……”她看着他,轻轻地说着,他突然插话了。“等等,可以让我问你一个问题吗?”

“什么?”

“好像有点开不了口啊……你知道我要说什么吧?”他有点支支吾吾。她心里掀起一阵难忍的期待与兴奋,却又不禁带出了害怕和慌张。她摇了摇头。

“喜欢我,是不是真的那么痛苦?”

“哐——”话一说出口,她的心碎就来得那么突然。随后是狠狠地痛,难以掩饰。她在思考着应该怎么回答,可是脸上不禁曝露失望的表情,她看着地上,开始有点喘不过气。

“你不要这样表情嘛……”

“……”

“真的很痛苦吗?好像真的很痛苦……”他仿佛在喃喃自语。

“那你还问?”女孩试着将眼神对上他的,可是她就是没有办法。“是和不是,会改变什么吗?如果不会改变,那你为什么要知道?”

她脑子漾起的,是她朋友与他重叠的影子,当他们坐在一起的时候。

“你再让我仔细想想。”他笑了。

女孩的心底话:其实,只要你在我生病时,为我买早餐、在你惹我生气时,打通电话然我气消、在你和她坐在一起谈天的时候,不要让我看见……这样的痛苦,不算什么。只要在我对你还是在“不要求太多回报“的情况,我就能轻易满足。可是,一切已经太迟……

To be continue o...

8 comments:

Han said...

haha....keep going ba....still waiting....

Anonymous said...

can't understand well.
wat mean "Everything is too late ..."?

u friend tsang, is that him knw who am i? ha,
but i knw him, stjohnlover, right?
hahaha.
i see

is that him really knw me?
but, i don't knw who u are, juz had visited u blog.

tmk, answer my Q at 他和她V
thx!

r u ok?



X

Karen said...

giv me 1 reason y should i answer u?

Anonymous said...

u say 1 reason,only one
because i want to kwn the ans. ok?
y, u ask like this? angry me?

but, if u ask like that means u did no trust me.
u did not try to trust a passerby
a person who also do not know who you are.

is ok!
u 1 to ans, anslah.
is ok!

i'm sorry i'm say too much


x

Karen said...

I shouldn't trust stranger in internet, especially. I decided not 2 ans..

XXX said...

i juz want to kwn story.
never mind.



x

will disappear.

ありがとうございました (thx)
バイバイ

Han said...

Mm...those who hide their identity has something to hide...

Karen said...

wat i wn 2 explain is im nt purposely dun wanna ans ur ques... i duno hw 2 ans n i won ans it if others ask me the same ques...
对事,不对人。