Search This Blog

Sunday, September 27, 2009

我不明白

是不是上位了之后,大家都会冲着你而来?

拿了Penolong Ketua Pengawas的位子,
总是有人不服气,
说我凶,说我没有资格,
批评我的不是,说我无理取闹,
天!你们真的那么有意见,你们来试试看,
我不是神,也不是天使,
不是百分百的完美,不可能同时间顾及所有人的感受,
我不在乎你们要怎么批评,如果你们真的照实话说,
我可以大方承认,只是为什么玩中伤?

上了Ketua Disiplin的位子,
我可以感觉到,很多人都很怕我,
甚至是说我没有人情味,
我真的不懂要怎么解释,我工作认真起来,
明明就是那个样子,我不笑的时候,
明明看起来就是发脾气,
样子是天生的,又不是我可以选择的,
拜托用用脑子想想吧?

有谁不希望可以叛逆?
可以天天玩玩玩,睡睡睡?
我也很想啊,就算是那么多职位的我,
也很想天天不要带领带,
不去上周会,下课时留在课室啊,
也很想做错事情不会被骂,
完成不了工作不会被别人讲,
人缘好好的啊,
天,我也是人好不好?
我不是一只会吃人的老虎,
更不是一个每天都想着做工的死变态,
我只是很单纯地负责任而已。

有了责任,有压力,
有压力,有进步,
为什么要用那种眼光看我?
我又不是外星人。

人都是有错的,
犯了错,就需要那样批评我吗?

有时候,听到太多闲言闲语,真的很累,甚至会麻痹,
有时候,会很生气,控制不了自己,
有时候,会不自觉湿了眼眶,
有时候……
想反驳回去:
你们那么有本事,你们就来做啦!

算了,再说只是浪费我的时间。

8 comments:

Han said...

I see u are going to explode....calm down.....Ppl is lik that de....only 1 thing to do is ignore them....well, at least it worked on me.....

Teacher picked u for the ketua disiplin is becoz u are strict enough...jz do it...don think too much bout how ppl think bout u....I too used to think bout that but then wads so important..? Do u part, thats it....I don care who, I jz scold if i hav to...i don care.....

U can really do it....jia u ba....i always support u....always always.....anything jz ask me for help...^^

*naughtyyi*mey^_^ said...

First.. sorry.. mayb bcoz of yesterday topic make u recall on smth u don wan to..hmm..juz wanna tel u.. in this generation…human are lik tat.. wat u have then wat they wan… if u own smth they don have.. jealous and envy form..juz lik yr situation now..yr rank is higher.. a lots and lots of complain comes to u.. perhaps is NOT because of the way u done yr duty or yr suggestion is not suitable but its mayb is the word "JEALOUS" appear…ya..u are right.. no one is perfect.. not even one.. no one have perfect ten in their live.. juz lik u said don bother wat they say and juz take it as wind blowing here and there… as long as u done yr duty and pay all yr responsibility and tatz enuf.. they wan to say let them be.. I knw u are strong.. feeling tired of these stuff juz tel yrself u can do it.. cause u rely can do it… c’mom… how many months left only then u can free frm those butang here butang.. baris this baris tat… half more year only lar… still got exam leh.. holiday leh…exam no nid duty de ma..holiday also no nid butang and baris at home de ma.. huih.. very fast de lar… and tat time.. wat u want to do also can oh… ^ ^ u edi patient for so long and u are done and worth to be a pkp edi.. don give up… juz be back de own u.. don let those stuff beat u down… gambatte… u still got fans tu.. im the one also.. suk also support u de.. jia you… u can do it..

Anonymous said...

钻着牛角尖!你可想过干麻他们会那么对你? 真的有那么过分吗? 让别人讲几句会死啊? 他人讲/骂你时,问问自己他讲/骂得对吗? 对=反省,错=听了就算了不就得了吗? 干麻想酱多弄到那么烦..? senior都没有这种为题但你有, 会不会是你自己做事有problem? 还是他们根本没当过那些小事是问题...

said...

视世尘如浮云...云去,云回...功成名就,只不过是虚无缥缈的尘埃...想要把件事弄好,并不需看人脸色而做的...
不违背自己的原则,不背叛自己与他人就是最好的一切方法...为了别人的藐视而让自己经历情绪拨动,值得吗?
忠劝:
* 对一切一笑置之...
* 随缘造化人生观...

Ah Di said...

人都是有错的这句话说得没错。。但不应用这句话来安慰自己。。错了就是错了。。可以的就是量把错减到最低。。

Ah Di said...

麻痹是不会再有知觉(生气)的。。你还没麻痹^^

Karen said...

walao,你们对它的意见还真多,最后我都说算了啦……-.-

------- said...

咪當巨地吹水囉...咪睬佢地~