Search This Blog

Saturday, January 29, 2011

I hate CNY

农历新年。曾经很期待,后来很失望。

今天农历新年,没有一个姐姐回来过,我还特地去download我姐姐说过想找的pc game,可是她没有回来。我看不到我的侄女了。家里只剩下我和爸爸妈妈打牌了。只要我一出去拜年,爸爸妈妈就在家里闷了,到时候妈妈一定要我不要那么常出去。团圆饭不热闹了,没有人和我一起守夜了。一起做年糕的习惯改了。年货今年吃不完了。

去年外婆去世了,我回仙本那只能上香了。Snorkeling的计划泡汤了,之前还说要去弄指甲彩绘,结果也不成了。什么事情都改变了。新年已经不是新年了。

K哥今年不回来了,他父母今年过去那里团聚。很久没有看过舞狮了,想去看一次,今晚在民众大会堂。可是我没有去成。表妹回了仙本那,K妹没车去,K弟在KK,另一个K弟生病了。我不想来来去去就只是麻烦那几个朋友,后来我没有去成。

部落格,是一个我属于我发泄的地方。可是我发现,我越是写越是伤心。我不想再要别人understand我。我知道他们不是故意的,我也知道他们其实没有必要一定要陪我不可。我不是他们的谁。

我想睡觉,什么都不要想,可是妈妈却把我叫了起来,要我去冲凉。所以我现在很清醒,很想说一声:“我讨厌农历新年!!!!!!!!!!

4 comments:

旅人 said...

ha...i also not really like cny...

ryan said...

haha... new year means a new year. No point on hating it~ Maybe you can get some simple targets like clean up the house, 弄指甲彩绘, buy something for people. Simple is good

Han said...

well, time really change everything....i too don celebrate CNY lik I used to...but I keep in mind to be grateful...:)..happy CNY..

Joshua Pelanduk Chew said...

Dim light, don't be sad!
Surely things will turn right again.
Just because such things happen on such festive season, nothing can stop us from having the Chinese New Year spirit!
I wish u Happy prosperous and bright CNY... Wish health to ur family especially those who r not well and what do u know?
I finally can make the rose origami!
Hope to see all of u guys and gals after finish PLKN hehe