Search This Blog

Thursday, February 12, 2015

如果坚持

There is one psychology theory named expectancy theory, basically it means our effort that we are willing to put is depending on how much you think you can succeed. It is so common that every single thing in our lives got this theory applied. If you think you can, you can.

Some friends ask why do I love Girls' Generation, they are just plastics. To be honest, I don't mind they undergo surgery or not, I see how beautiful their friendship is. Can you imagine living with 8 girls in a dorm, seeing them 24/7 and yet, they might be better and greater than you. You think you should be happy about having great members, but the awesomer they got, you might get less popularity.

I don't have a gang of good female friends that stay with me for a long time. I do have great friends, but they don't come in a pack.

有时候我在羡慕,羡慕她们有九个人的友情,她们有全世界的祝福。当然也有讥讽咒骂,但是活得精彩,这样的人生多么有难度。

我从来没有想要爬得多高,我不想站在全部人都看的到的地方。其实,我想,只要我的家人我的朋友以我为傲,找到一个我自己喜欢的自己,那样就很好了。

可是,或许这会是很久以后的事吧,我想要做一个,不会介意别人怎么想我的自己。我想做,笨了就笑,疯了就忘的人。我想,哭的时候不需要小心翼翼,笑的时候让别人都听到我的快乐。我想,抬起头说,我就是运动不好、dota不好、唱歌不好,但是我做得堂堂正正,因为我只是想快乐,不是为了变强。

我有很多做不好的事情,我还是容易说话得罪别人,我还是会把很多事情当做理所当然,我还是有无心伤害别人的时候,我还是笨,太没耐性。可是,我是我。

我容易相信别人,对过我好的人我想我很难把他们归类成坏人。坏人,这个词多重。我不想把我爱过的人灌上这样的名称。

我有几段失败的恋情,可是正是因为经历了这些,我才是我。我才能站在别人面前说教,才能一脸正经地安慰别人,才能临危不乱。

有些事情,不是坚持就能做的好,但是没有必要勉强自己,因为不好也是一种特色吧。如果努力了,还是不能了,就不要勉强。放过自己,想想自己快乐的时候。

或许想起过去,我还是会哭,可是我是为了以前的我,那个什么都不肯放弃固执而吃力不讨好的我。

No comments: