Search This Blog

Thursday, June 12, 2014

I'm just tired

In a younger age, I mean when I was an adolescent, I used to speak out my thoughts, feelings and problems to people around me. I feel relief when people understand me or whenever they agree with me.

By and by, I rather joke around than explore my pain to others. I can be crying at home and forget about what made me cry at campus, just try to make fun with my friends and one day will be passed. I know there are still problems which I cannot solve them at this moment, so I am trying to ignore it.

How I wish there is no siblings war in my family, and how I wish there is no one that I don't want to see for the rest of my life. I started to question a lot of "if"s, I started to dream what I can't have, but it is all useless.

年少无知的我,活得真得很轻松自在,我或许没有别人那么自由,我或许有着很多责任很忙,或许也太正直没有试过犯下大错,可是那的时候的我,真的说是多洒脱就有多洒脱。我勇敢地说出我的话,我能大方地要求别人的回答,我也可以做我自己放肆大笑。可是现在的我,我也不懂自己缺少了什么,整个人很空。

我希望,我能好好地和男朋友的家人相处。我可以在他们也说出我的想法。我希望,我的英文不是那么烂,我不需要为了顾及别人的嘲笑、别人的眼光,大方地,说我想说的话,做我想做的事。我希望,我不是那么胖,又或者,自己不是那么介意体重机上的数字,走出去穿得怎样不需要介怀。

I think I know what is missing, my confidence have gone, since I graduated from my high school.

No comments: